#Tagget : Om favoritter, omslag og ferielektyre

Jeg har blitt tagget av Christine.  Her kommer mine svar på spørsmålene du kanskje har sett rundt på flere blogger i dag:


1. Hvilke bøker leser du akkurat nå?
Som jeg har skrevet om tidligere, har jeg store problemer med å holde meg til en bok. Det blir ofte flere på en gang. Nå for tiden leser jeg Midnight Alley, bok nummer 3 i serien Morganville Vampires av Rachel Caine. Jeg har også begynt på Bloody Bones av Laurell K. Hamilton, Rises the Night av Colleen Gleason, Frelseren av Jo Nesbø og et par serieromaner.



2. Hvor liker du best å lese?
Jeg liker aller best å lese hjemme, og favorittstedet mitt er leselenestolen mitt som jeg har på kontoret mitt. Der kan jeg sitte, omgitt av bøkene mine, og bare nyte historiene som forfatterne har skapt mellom to permer. Jeg liker best å ha fred og ro rundt meg når jeg leser, skal jeg lese på offentlig kommunikasjon velger jeg alltid svært lett litteratur.


3. Hvilken bok skulle du ønske ville bli filmatisert?
Ikke hvilken, men hvilke: Sagaen om Isfolket, helt klart. Og forhåpentligvis får jeg ønsket mitt oppfylt etter hvert. Andre bøker jeg gjerne skulle sett festet på lerretet: The Gardella Vampire Chronicles ( har bare lest en bok så langt, men jeg tenkte faktisk at jeg gjerne ville sett den i en film). The Witching Hour, Lasher & Taltos av Anne Rice. Disse bøkene kalles også for "The Lives of the Mayfair Witches" og er en slektskrønike stappfull med spenning og overnaturlige elementer.


4. Hva er favorittboken din? 
Jeg kan ikke nevne en, har mange. Kan for eksempel nevne Fluenes Herre av William Golding og Stormfulle Høyder av Emily Brontê.

5. Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?
Det er veldig mange bøker jeg ser frem til. I det hele tatt er det en skikkelig sterk bokhøst i år. Jeg ser frem til Fedrenes Løgner av Tom Egeland, Sukkerdøden av Unni Lindell, Menneskefluene av Hans Olav Lahlum, Verdensmestrene av Henrik Langeland, Silhuett av en synder av Leonora Christina Skov, En hjelpende hånd av Trude Teige og den nye romanen til John Ajvide Lindqvist dersom den utkommer på norsk i år. Og biografien til Margit Sandemo så klart, det står høyt på ønskelisten min.
Av bøker på engelsk ser jeg frem i mot Dark Flame av Alyson Noel, Beautiful Darkness av Stohl & Garcia og Torment av Lauren Kate. Jeg er også fryktelig spent på Halo av Alexandra Adornetto. 

6. Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
Cover og omslag er noe som opptar meg. Jeg synes Fallen og Torment av Lauren Kate har helt fantastiske omslag. Jeg er også veldig glad i omslagene i serien Penguin Classicshttp://www.penguinclassics.co.uk/.
Bokbindersken av Belinda Starling hadde også et flott cover som appellerte til meg.


De tre bloggerne jeg tagger for å svare på de samme spørsmålene er:
Bokdama, Norunn og  Stine

Labels: ,