Alyson Noel utgis på norsk denne uken

Kagge Forlag har sikret seg rettighetene til serien "The Immortals" av Alyson Noel, og første bok foreligger på norsk 13. august. Den har fått tittelen "Ever - for alltid"


Hvis du har fulgt meg på bloggene mine, har du sikkert fått med deg at jeg er veldig begeistret for bøkene til Alyson Noel. De er magisk lesing, originale og til å drømme seg bort i. Spennende er de også. De er midt i blinken for tenåringer, men også for voksne som liker ungdomsserier. Jeg liker dem som sagt kjempegodt. Hvis du ikke har lest noe av Noel tidligere, bør du få med deg denne boken.

Her er hva den handler om:
Etter at familien hennes er drept i en forferdelig ulykke, oppdager seksten år gamle Ever Bloom at hun kan se auraen til folk, lese tankene deres og kjenne hele livshistorien deres bare ved å ta på dem. Hun gjør alt hun kan for å unngå kontakt med andre mennesker og holde tilbake sine evner, og blir stemplet som en raring på den nye skolen sin. Men alt blir forandret når hun møter Damen Auguste. Han er vakker, eksotisk og rik. Og han er den eneste som kan roe ned alt bråket og energien i hodet hennes, med en magi som er så intens at hun føler at han kan se rett inn i sjelen hennes. Ever dras dypere og dypere inn i hans lokkende verden av hemmeligheter og mystikk. Hun står igjen med flere spørsmål enn svar. Og hun aner ikke hvem hun egentlig er - eller hva det er. Det eneste hun vet sikkert, er at hun er i ferd med å forelske seg dypt og hemningsløst i ham. 

Det er forløpig skrevet fire bøker i serien om Ever og Damen, en spin - off serie utgis 31. august. Bøkene står svært høyt i kurs hos lesere i England og USA.

Hvis du har lyst til å bli bedre kjent med forfatteren og bokserien, bør du følge med på bloggen min til helgen - da kan du møte Alyson Noel i et intervju her.

  
Her er min anmeldelse av bok nummer 2(OBS: Inneholder spoilere). Jeg holder for tiden på med å lese "Shadowland", bok nummer tre i serien.