Fantastisk gjenbruk fra Fretex

Fretex har funnet en måte å gi gamle bøker et litt lengre liv: istedenfor at bøkene blir makulert, som ofte blir bøkenes skjebne når de har støvet ned i salgshyllene i bruktbutikken over lengre tid, får de et nytt liv som helt nye produkter. I dette tilfellet notatbøker og bokmerker.

- Papiret i bøker som ikke blir solgt, skjæres løs fra permen for gjenvinning. På Fretex sine verksteder setter ansatte ved Norges største attføringsbedrift nytt papir inn i de godt brukte permene, skriver Fretex Redesign i en pressemelding.

Jeg synes dette er en helt fantastisk idé, og resultatet er også blitt kjempeflott. Jeg har alt kjøpt meg min første notatbok og bokmerke fra denne produktlinjen.



Jeg falt for en notatbok innbundet med "Spionen som kom inn fra kulden":

Dette bokmerket har en gang vært ryggen på "Anna Karenina" av Leo Tolstoj:


For meg som liker å innrede i shabby chic stil, er dessuten notatboken flott å ha liggende framme når jeg ikke skriver i den. Jeg skal definitvt kjøpe mer fra denne produktlinjen, kanskje blir det noen som får notatblokk og bokmerker av meg i julegave også.









Labels: ,