Bokanmeldelse: "Sweet Little Lies"





Forlag: HarperCollinsChildren'sBooks
Sideantall: 320
Format: Paperback


" In TV star Lauren Conrad's delicious, entertaining novel about young Hollywood, the lies are only as sweet as the people telling them. Jane Roberts was the average girl next door until she and her best friend Scarlett Harp landed their own reality show, L.A. Candy. Suddenly they found themselves thrown into the public eye with VIP tickets to everything. But the starlets quickly discover that fame goes hand in hand with scandal when Jane finds herself the centre of attention for all the wrong reasons. Even her relationship with Scarlett is threatened. Things go from bad to worse when Scarlett falls for a guy who is strictly off limits… In reality TV nothing stays secret for long and with all this drama L.A Candy's ratings rocket. The show is a bona fide hit - but can the girls stand another season in the spotlight?"

Klissete søtsuppe

"Sweet Little Lies" minner om sjokolade: sterk avhengighetsdannende, men ikke helt sunt.

Jane Roberts har flyktet fra Hollywood og gått i skjul sammen med sin venninne Madison. Pressen jakter på henne etter at skandaløse bilder av Jane, i armene på en annen gutt enn kjæresten, fant veien til avisforsidene. Jane vet ikke at det er Madison som står bak det hele og at den såkalte venninnen gjør alt for å ødelegge henne.Og når Jane til slutt bestemmer seg for å vende tilbake til Hollywood, må hun igjen oppleve alle oppturer og nedturer foran tv - kameraene som dokumenterer livet hennes i TV - serien som har gjort henne populær.

 Jeg har aldri sett på "The Hills", serien som forfatteren av boken er blitt kjent for og kjenner i det hele tatt lite til forfatteren. Det som imidlertid overasket meg med denne boken, var hvor hvor totalt oppslukt jeg ble av den. Da jeg hadde begynt på den, klarte jeg ikke å legge den fra meg. Det overrasket meg i det hele tatt hvor sterkt vanedannende den var; akkurat som sjokolade klarer man ikke alltid å stanse når man først har satt tennene i en. Men sjokolade er som kjent ikke det sunneste og mest oppbyggelige som er der ute...

"Sweet Little Lies" er ikke mesterlig skrevet, men språket flyter lett og det skjer noe hele tiden som driver handlingen fremover. Denne boken passer perfekt på stranden eller når du trenger å slappe av med litt lett lesestoff som ikke krever stor hjerneaktivitet. Det er en bok som er lett å komme inn i, og lett å glemme når man er ferdig med den. Den har alle klisjeene man venter å finne i en bok av denne typen. 

( Denne boken har jeg fått av det engelske forlaget)