Januarstatistikk



Dette innlegget er inspirert av et tilsvarende innlegg postet av labben på Migrating Coconuts. Ellikken har også postet et lignende her. 

Jeg har hatt en veldig god lesemåned. Til tross for mye å gjøre rent jobbmessig, har jeg funnet tid til å lese. Det har stort sett gått på bekostning av tv - tittingen. I hele januar kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har sett på TV. Jeg har et mål om å lese minst 100 bøker i år, og er sånn sett på god vei.

I løpet av årets første lesemåned har jeg lest 11 bøker. Det desidert største høydepunktet var The Haunting of Hill House av Shirley Jackson. To av bøkene er enda ikke anmeldt på bloggen. Fem av bøkene leste jeg på engelsk.

Terningkast: 

- Ingen fikk under terningskast 3
- Tre bøker fikk terningkast3
- En bok fikk terningkast 4
- Seks bøker fikk terningkast 5 og to bøker fikk terningkast 6
- To av bøkene er ikke anmeldt enda.

Debutanter:
En bok var skrevet av en norsk debutant, Mellom Oss av Ruth Lillegraven. Fire stykker var skrevet av internasjonale debutanter.

Land: 
 - Fire bøker fra Norge
- Fire bøker fra USA
- En bok fra Storbritannia
- To bøker fra Danmark

Intervjuer: 
Jeg har publisert seks intervjuer med forfattere den siste måneden: Renate Nedregård, Gunnar Høgstmyr, Guro H. Gjestad, Magne Hovden, Jørgen Brekke, Renate Nedregård. Fem av intervjuobjektene er debutanter.

Progresjon leseutfordringer: 
Klassikere: 1/12 lest
100 bøker lest i 2011: 11/100 lest
Debut Authors challenge: 2/12 lest
Les En Debutant 2011: 1/12 lest
Horror & Urban Fantasy: 2/30 lest
Off the Shelf: 7/30
52 noveller i 2011: En novelle lest ( men anmeldes ikke før jeg har lest hele boken)

Ikke lest noen bøker i Vampire Chronicles - utfordringen og Stephen King utfordringen,



Totalt antall blogginnlegg i januar: 32