Mammutkatalogen 2011 - mine boktips

Mammutsalget har for mange blitt ett av bokårets høydepunkter. Jeg har bekjente som ønsker seg gavekort i bokhandelen til jul, nettopp i den tanke å bruke gavekortet på mammutsalget. Og selv svir jeg av penger hvert eneste år på gode og ikke minst billige bøker. Det er alltid noen godbiter her, det være seg skjønnlitteratur og fakta, og i år er ikke noe unntak. Mammutsalget starter 17. februar og hele katalogen finner du her. 

Her er mine hete tips til gode bøker på årets mammutsalg, med link til de bøkene jeg alt har omtalt her på bloggen: 

John Steinbeck: Samlede verker Bd 1 - 15
Jane Austen : Stolthet og fordom ( Utgivelsen kommer i en liten praktutgave av en bok)
Jane Austen: Fornuft og følelse ( Utgivelsen kommer i en liten praktutgave av en bok)
Camilla Collett: Amtmandens døtre
Ernest Hemigway: Klokkene ringer for deg
Lawrence Hill: Noen kjenner mitt navn
Khaled Hosseini: Tusen strålende soler
Karl Ove Knausgård: Min kamp 1, 2 og 3
Anne B. Ragde: Nattønsket
Sigrid Undset: Jenny ( Utgitt i en liten praktbok)
Andre Bjerke: Døde menn går i land ( Utgitt i liten praktbok)
Andre Bjerke: De dødes tjern ( Utgitt i liten praktbok)
Tom Egeland: Lucifers evangelium
Karin Fossum: Varsleren
Knut Lindh: Når den døde våkner
Sissel Jo - Gazan: Dinosaurens fjær ( Kåret til tiårets beste krimroman i Danmark, foran Jussi Adler - Olsen)
Tess Gerritsen: Det siste vitnet
Unni Lindell: Honningfellen
Jo Nesbø: Snømannen
Kate Summerscale: Mr Whichers mistanker
Trude Teige: Noen vet
Bente G. Alver: Anna Elisabeth Westerlund
Torgrim Sørnes: Ondskap

Selv har jeg sett meg ut Kniplingenes hemmelighet, Et rom med utsikt og Djevelens eliksirer forløpig. Hvilke bøker frister deg mest dette året?

Labels: , ,