April - statistikk

 April måned har også hatt mange fine leseopplevelser, selv om jeg har lest mindre enn jeg pleier. Noe av den skyldes nok tur til London og bokmessen der. Syv bøker er ferdiglest, flere er påbegynt. I påskeferien begynte jeg for eksempel på Overgangen av Justin Cronin, og størrelsen på den boken gjør at den er vanskelig å lese på sengen og ta med seg på buss og tog - det begrenser hvor fort jeg blir ferdig med den.

Den aller største leseopplevelsen var Divergent. En annen spesiell ting ved denne måneden er at, av alle de bøkene jeg har lest ferdig, har ingen fått et terningkast mindre enn 5. Det er første gang.

Terningkast: 
Fem bøker fikk terningkast 5
To bøker fikk terningkast 6


Debutanter: 
Jeg har lest flere bøker av debutanter, men ingen av en norsk debutant (med unntak av den ene halvparten i Kroken & Kolden). Det må jeg gjøre noe med i mai.

Intervjuer: 
To intervjuer er publisert på bloggen min.

Progresjon leseutfordringer:
Klassikere: 3/12 lest
100 bøker lest i 2011: 42/100 lest
Debut Authors challenge: 5/12 lest
Les En Debutant 2011: 3/6 lest
Horror & Urban Fantasy: 3/30 lest
Off the Shelf: 11/30 lest

Mangler fortsatt å lese noveller, Stephen King - bøker og bøker i Anne Rice sin vampyrserie.

I tillegg har jeg opprettet en egen mailingliste for bokbloggere, som et praktisk verktøy for å planlegge utfordringer o.l. på bloggene våre. I juli arrangerer vi Lesemaraton. Les mer om det her.
Jeg har også bestemt meg for å lese flere bøker på svensk.

Ha en fin måned alle sammen :)

Labels: ,