New York, New York

Om 6 dager setter jeg meg på flyet til USA og New York, mitt første besøk i Amerika noensinne. Jeg har fylt ut innreiseskjemaer, ordnet koffert med TSA - lås, sjekket pass og reiseforsikring og sørget for gode sko. Litt lesestoff blir også med på reisen.

Jeg har kjøpt A Game of Thrones, og skal lese denne på flyet.


I tillegg har jeg med kindlen min. Men jeg regner ikke med det blir mye tid til lesing når jeg først er fremme. Byen skal oppleves, og her vil jeg gjerne ha din hjelp.

Som sagt er det første gang jeg besøker Amerika og New York. Jeg har fått tips om å oppsøke bokhandelen The Strand, men er det andre bokrelaterte steder jeg bør oppsøke? Kjenner du til koselige kafeer med god mat eller attraksjoner som er verdt et besøk?  Er det noe spesiell mat jeg bør smake når jeg først er der?

Jeg blir veldig glad for alle tips!