Tuesday, 21 June 2011

Kunngjøring fra J.K. Rowling på torsdag

For noen dager siden lanserte J.K. Rowling, forfatteren av Harry Potter - serien,en ny nettside, Pottermore. Rowling skal også komme med en kunngjøring i tilknytning til nettsiden torsdag denne uken. Nedtellingen finner du her.

Det blir spekulert i om J.K. Rowling skal annonsere at Harry Potter bøkene endelig kommer for salg digitalt, noe hun tidligere har motsatt seg og at salget vil skje via Pottermore. Noen håper at kunngjøringen skyldes at det kommer en ny bok om Harry Potter.

Noen av bildene fra nettsiden er allerede lekket, og dem finner du her.

7 comments:

bokelsker said...

Oisann! Den hadde jeg ikke fått med meg, gitt. Jeg sprer ordet videre på bloggen min, jeg! Takk!

SecretPages... said...

Wow, spenende!

Har du noe lese tips for å pimpe opp leselysten? (da mener jeg ikke bøker, men noe jeg kan gjøre for å få mer leselyst)

Ciuva said...

Jeg har prøvd å overbevise meg selv om at jeg ikke er spent, om at det sikkert bare er en eller annen markedsføringsidé for noe som ikke er så bra, om at jeg ikke egentlig bryr meg, men... jo. Det blir veldig spennende å se hva det faktisk er for noe, selv om det sannsynligvis ikke er en bok (ut fra det Rowling selv har sagt).

KindleJoy said...

Det hadde vært veldig lurt av Rowling å legge Potter-bøkene ut digitalt for salg nå! Helst igår! Det er ikke et øyeblikk for tidlig! Det ligger piratkopier av samtlige HP bøker i digital-format på nettet. Skal hun tjene seg noen kroner til på ebøkene så må hun ikke være sein om å snu på sin egen holdning... Drøye for lenge for å gjøre en eventuell ebok-lansering enda mer interessant kan fort vise seg å være en gedigen tabbe...

Bokelskerinnen said...

@Bokelsker: Jeg fant det ut via noen bloggere jeg følger på Twitter.

@SecretPages: Skal tenke litt på den, og komme tilbake til deg. Kanskje jeg rett og slett skal skrive et innlegg om det :)

@Ciuva: Jeg håper på bok, men tror heller ikke det er det. Kan vel heller ikke være en ny serie, siden navnet omhandler Potter.

@KindleJoy: Jeg er helt enig med deg i at det skulle vært gjort for lenge siden. Jo lengre man venter, jo bedre utnytter piratene muligheten. Det er det samme som norske e-bøker. Ikke bare kommer de for sent, de er også altfor dyre ift andre land. Og folk flest vil dessverre velge den metoden som er enklest og billigst. Nå aner jeg ikke hvor utbredt norske e-bøker er på piratnettsteder, men jeg leste en sak om Anne B. Ragde i fjor, hvor hun hevdet at hun hadde tapt millioner på den typen virksomhet. Sønnen hennes hadde sett på hvor mange ganger bøkene hennes ble lastet ned fra piratnettsteder. Jeg betviler ikke at det er sant.

May Brit said...

Håper det er et nytt bokprosjekt...

KindleJoy said...

Betviler ikke erfaringen til Anne B. Ragde! Og stemmer dette så er det utrolig kjipt for henne!! Jeg kjenner ikke til omfang når det gjelder piratnettsteder og norske e-bøker, for jeg leser i all hovedsak engelske ennå. Ikke pga prisen, egentlig. Jeg foretrekker bare å lese bøker på originalspråket (mao engelsk) når jeg kan.

Norske forfattere foretrekker jeg på norsk. Jeg har imidlertid kjøpt engelske Jo Nesbø bøker. Billigere på engelsk enn de norske variantene. OG tilgjengelig på Amazon med one-click kjøpsmulighet..

Jeg aksepterer å betale noe mer for norske e-bøker enn engelske, for opplaget er MYE mindre - selvfølgelig. Men jeg aksepterer IKKE å betale mer for norske e-bøker som blir gitt ut 6 mndr etter de egentlig ble utgitt i papirformat! Da er de GAMLE! *grrr* :-)

Så får vi se da, hva den godeste Rowling finner på :-)))

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Blog designed by Dreamy Blog Designs using Kimla's Storytime kit.