Smakebit på søndag #24: Alle sjelers natt

Smakebit på søndag er en fast spalte som organiseres av Ladybug på Flukten fra Virkeligheten. Her deler vi noen setninger fra en bok vi for eksempel leser nå. Du finner mer informasjon om spalten her. 

Min smakebit denne uken er hentet fra boken Alle sjelers natt av Deborah Harkness


Jeg hadde truffet endel vampyrer ettersom forskningsfeltet mitt brakte meg i kontakt med vitenskapsfolk og det var nok av vampyrer i laboratorier verden over. Vitenskapen belønner langvarige studier og tålmodighet. Og på grunn av sine ensomme arbeidsvaner blir forskere sjelden gjenkjent av andre enn sine nærmeste medarbeidere. Det gjorde det lettere å håndtere et liv som strakte seg over århundrer i stedet for tiår. Nå til dags ble vampyrer tiltrukket av partikkelakseleratorer, prosjekter som kartlegger arvematerialet, og molekylærbiologi. En gang i tiden hadde de samlet seg rundt alkymi, anatomi og elektrisitet. Hvis eksplosjoner eller blod, eller noe som lovet å avdekke universets mysterier, var involvert, var det helt sikkert en vampyr i nærheten. 

Jeg er ikke ferdig med boken enda, men jeg liker veldig godt konseptet bak den så langt. Den har et litt forfriskende syn på hekser og vampyrer

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!

Labels: , , , ,