Omslag på onsdag #2

Denne skulle egentlig gått ut i dag tidlig, men jeg hadde programmert inn feil blogginnlegg. Men omslag skal det likevel bli.

Denne gangen kommer en liste på ti bøker som jeg har kjøpt på grunn av omslaget. Jeg elsker vakre bokomslag, og et omslag alene kan ofte være nok til å få meg til å kjøpe boken.


1 og 2. Fallen, Lauren Kate og Evermore, Alyson Noel

Det var disse to bøkene som gjorde at jeg begynte å lese ungdomslitteratur igjen, og jeg ble nysgjerrig på dem utelukkende på grunn av de vakre omslagene.

3. Unearthly av Cynthia Hand
Jeg har et leseeksemplar fra Netgalley av denne boken, men jeg likte omslaget så godt at jeg like så godt kjøpte den trykkede boken også.

4. A Certain Slant of Light av Laura Whitcomb
Dette omslaget er fryktelig urovekkende, og samtidig synes jeg det er noe estetisk over det. Har ikke rukket å lese boken enda, men jeg kjøpte den kun på grunn av omslaget.

5. Unleashed av Nancy Holder
Denne boken har ikke kommet ut enda, men jeg forhåndsbestilte den nesten utelukkende på grunn av at jeg likte omslaget.

6. Anita Blake - serien av Laurell K. Hamilton
Dette er et eksempel på en serie hvor jeg betalte litt ekstra for å få de omslagene jeg likte best. Jeg har ikke noe sans for de originale omslagene til denne serien, og valgte å gå for disse. Det samme er tilfellet for bøker i denne serien...:

7. Penguin Classics
Du kan få kjøpt klassikere til en slikk og ingenting i dag. Wordsworth Classics - serien er vel blant de billigste, men jeg kjøper som regel Penguin Classics fordi jeg synes omslagene her er finere. Dette, til The Italian av Ann Radcliffe, er et av de fineste.

8. Morgen i Jenin av Susan Abulhawa
Denne boken fikk jeg riktignok i gave, men jeg synes omslaget er kjempefint. Jeg ville ha kjøpt boken på bakgrunn av det om jeg ikke hadde den fra før.

10. Heaven av Christoph Marzi
Dette omslaget er både vakkert og stemningsfullt. Jeg kunne ikke la være å kjøpe denne boken.

Kjøper du bøker basert på omslaget?

Labels: , , , , , , , , , ,