Omslag på onsdag #3

I forrige uke snakket jeg om omslag jeg liker veldig godt, og nevnte blant annet omslagene på Penguin Classics. Nå har forlaget redesignet flere av sine mest populære klassikere i en ny serie kalt Clothbound Classics, og resultatene er blitt slik:

Charlotte Bronte: Jane Eyre
Wilkie Collins: The Woman in White:
Charles Dickens: Oliver Twist
Jane Austen: Sense and Sensibility
 Emily Bronte: Wuthering Heights
Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray

Jeg er ikke helt tilhenger av disse nye omslagene, synes fortsatt de gamle er finest. Av de jeg har presentert her liker jeg best omslaget til Wuthering Heights, som jeg synes viser noe av stemningen i romanen. Det samme gjelder omslaget til The Picture of Dorian Gray.  Likevel har jeg lyst på noen av bøkene, rett og slett fordi de er innbundet.

Du kan se alle de nye omslagene her.

Labels: , , , , , , , , , , , ,