Skrekkelig lesestoff og trailer

Jeg elsker grøssere og skummel litteratur. Bøker om gjør at man får lyst til å se under sengen før man sovner, og sove med lyset på. Den siste boken som virkelig skremte meg var Bag of Bones, signert skrekkmesteren Stephen King. Jeg hadde mareritt flere netter etter at boken var ferdig. Den satt skikkelig i.

Det siste året har jeg ikke lest så veldig mye skrekk. Jeg begynte på The Rats av James Herbert i fjor, og likte den i utgangspunktet godt, men etter hvert syntes jeg den ble så ekkel at jeg har lagt den litt på vent.
Jeg bestilte meg også noen av bøkene til  F. G. Cottam tidligere i år. Blant annet denne:
og denne:
Men nå lurer jeg på om jeg egentlig bør gi meg i kast med noen av fortellingene til Edgar Allen Poe. I mars til neste år kommer det nemlig en film hvor Poe er tema. Bare se på denne traileren.



Jeg ble både skremt og fikk kjempelyst til å se filmen.

Jeg har også lyst til å se filmen The Woman in Black, basert på boken av samme navn.
Hvilken bok har du blitt mest skremt av?

Labels: , , , , , , , , , ,