Smakebit på søndag #41: Crossed

Smakebit på søndag er en fast spalte som organiseres av Ladybug på Flukten fra Virkeligheten. Her deler vi noen setninger fra en bok vi for eksempel leser nå.

Min smakebit denne uken er hentet fra boken Crossed av Ally Condie
I'm standing in a river. It's blue. Dark blue. Reflecting the color of the evening sky. I don't move. The river does. It pushes against me and hisses through the grass at the water's edge.

Slik åpner Crossed, oppfølgeren til Matched. Boken kommer i salg på tirsdag til uken, og anmeldelsen min er ikke langt unna. (Jeg fikk med meg et leseeksemplar fra bokmessen i New York.) Nok en gang må jeg berømme omslaget. Jeg synes forlaget har klart å få til skikkelig kreative omslag i denne serien, som virkelig symboliserer handlingen i de aktuelle bøkene.


Labels: , , ,