God jul!

Håper dere alle er i ferd med å ha en fin inngang til julehøytiden. Her går det i julepynting og storrengjøring og annet som må på plass før julegjestene gjør sitt inntog. Det har blitt lite boklesing den siste uken, men i de få rolige stundene jeg har stikker jeg nesen inn i denne boken:


Håper dere alle får en fin dag i morgen.

Anette hadde et boktema forleden om hvilke bøker som sto på ønskelisten til jul og jeg legger inn et lite innlegg om det i dag. Jeg får nesten aldri bøker til jul lenger, selv om ønskelisten med romaner og fakta er lang. Her er noen bøker som står på min liste:

Norvegr

Jeg elsker bøker om historie, og dette ville dessuten vært flott til bruk i research.

Ann Aguirre: Enclave

Jeg er veldig glad i dystopier og har hatt denne på ønskelisten helt siden jeg leste om den hos Julie.

Claire Tomalin: Charles Dickens

Det er Dickens - år til neste år, og denne biografien har jeg blitt nysgjerrig på etter at jeg har hørt på podcastene hos The Guardian. Du finner forøvrig et interessant innlegg om å oversette the Christmas Carol på Oversetterbloggen her.

Jane Harris: Gillespie and I
 Romaner med handling fra 1800-tallet faller som regel i smak hos meg.

Johan Harstad: Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?
Jeg har ikke lest noe av Harstad tidligere. Smugtittet på de første sidene i denne boken da jeg var i bokhandelen sist og fikk veldig lyst til å lese videre.

Hans Koppel: Kommer aldrig mer igjen

Skal visstnok være en veldig god krim, og filmrettighetene er solgt til produksjonsselskapet bak Milleniumstrilogien. Bokrettighetene er solgt til 10 land.

Michael Ford: The Poisoned House


Spøkelseshistorie fra 1800-tallet. Ja takk!

Hva ønsker du deg til jul?




Labels: , ,