Smakebit på søndag #51: En skytsengels dagbok

Da er det søndag og klart for en ny runde med smakebiter. Som alltid arrangeres denne spalten av Mari ved Flukten fra virkeligheten, og det hele går ut på at man deler noen linjer fra en bok man leser nå.

Min smakebit i dag kommer fra boken En skytsengels dagbok av Carolyn Jess-Cooke:
Noen skytsengler blir sendt tilbake for å våke over søsken, barn, mennesker de har vært glade i. Jeg ble sendt tilbake til Margot. Jeg ble sendt tilbake til meg selv. Jeg er min egen skytsengel, en helig skrift i beklagelsens bibliotek, som snubler rundt i mine egne minner og føres med i tornadoen av en historie som jeg ikke kan forandre.

Dette er en bok det er vanskelig å legge fra seg, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å avslutte den på sengekanten i kveld. Det blir ikke lenge til jeg skriver om boken her på bloggen. Omslaget er forøvrig kjempefint synes jeg.

Vil du være med på Smakebit på søndag?

* Åpne boken du leser i nå og finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din (vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet hos Mari.

* Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til innlegget hos Mari, og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten hos henne


Labels: , , ,