Lær om bokblogging og møt andre bokbloggere

Gro, som driver bloggen Groskro's verden, har tatt initiativ til å arrangere et treff for bokbloggere under Oslo Bokfestival i år. Bokblogging brer bare mer og mer om seg, vi blir stadig flere og daglig legges det ut utallige, fine poster om bøker og lesing. Under bokbloggertreffet kan vi endelig få en mulighet til å møte hverandre ansikt til ansikt.

Dagen blir lørdag 15. september, og det legges opp til et program som både skal være sosialt og gi faglig påfyll. Tid og sted kommer vi tilbake til. Det vil snart bli opprettet en egen blogg for arrangementet, hvor det vil komme informasjon. Det er også opprettet en egen facebookgruppe: Bokbloggertreff 15. september. Meld deg gjerne inn der, vi poster informasjon der også. 
Tegning: Hikingartist 
Jeg er med i arrangementskomiteen sammen med Groskro, Knirk, Rose - Maries litteratur - og filmblogg, Siljes skriblerier og Lines bibliotek, og vi vil gjerne ha innspill til hva dere kunne tenke dere å oppleve på arrangementet. Hvilke temaer ønsker du skal tas opp? Vi håper at endelig program skal være klart i juni, og det vil bli påmeldingsfrist i juli.

Jeg håper også at så mange som mulig av dere tar turen. Vi har, som sagt, lagt dette til samme helg som Oslo Bokfestival, så det vil være mulig å gjøre dette til en helg i bokens sentrum om man kommer langveisfra. Hvis du sitter og teller på knappene, synes at dette er litt skummel, er sjenert og føler at du ikke kjenner noen, håper jeg likevel at du kommer. Vi kommer til å gjøre alt vi kan for at alle skal føle seg inkludert. Vi har stort sett det felles alle sammen at vi ikke har møtt så mange andre bokbloggere, det er et fåtall som kjenner hverandre fra før.
Foto: istockphoto.com

Et bokbloggertreff er også en fin mulighet til å få tips og råd dersom du har lyst til å begynne å blogge om bøker. For bokbloggere som allerede er i gang, er det veldig inspirerende. Da jeg var på bokbloggertreff utenlands i fjor, fikk jeg tonnevis av inspirasjon. Det er utrolig gøy å møte andre bokinteresserte og snakke om favoritthobbyen sin, og om de ulike aspektene av den.

Så kom du også, og som sagt, kom med innspill dersom du har tanker om dette. Jeg gleder meg til å treffe mange bokbloggere til høsten!

Foto: istockphoto.com

Labels: , ,