Smakebit på søndag #53: Da Gud var en kanin

Smakebit på søndag er en fast spalte som organiseres av Mari, som står bak Flukten fra Virkeligheten. Her deler vi noen setninger fra en bok vi for eksempel leser nå.

Min smakebit denne uken er hentet fra boken Da Gud var en kanin av Sarah Winman

"Hva synes du den skal hete?" spurte han.
"Eleanor Maud", sa jeg.
"Du kan da ikke oppkalle den etter deg selv!" lo broren min.
"Hvorfor ikke?" sa jeg, litt nedslått.
"Fordi det er en gutt", sa han.
"Å", sa jeg, og studerte den kastanjebrune pelsen og den hvite halen og de to små klumpene med lort som hadde kommet ut av baken hans, og jeg tenkte at han faktisk så ut som en gutt.
"Hva synes du jeg bør kalle ham, da?" spurte jeg.
"Gud," sa broren min, med tyngde.

Da Gud var en kanin er en oppvekstskildring, og en bok om så mye mer enn det. Jeg ble fanget av boken fra første side, og synes den er helt nydelig. Anmeldelse kommer snart. Hvis du vil vinne den engelske pocketutgaven av den samme boken, bør du stikke innom bloggen min i morgen. Da loddes den ut.

Vil du være med på Smakebit på søndag?

* Åpne boken du leser i nå og finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din (vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet hos Mari.

* Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til innlegget hos Mari, og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten hos henne.

God søndag!


Labels: , , ,