Høstens bokbaserte TV - serier

Høst betyr premiere på nye TV - serier, og veldig ofte går manusforfatterne til bøkenes verden for å hente inspirasjon til nye konsepter. Her er noen av seriene vi kan se frem til denne høsten: 

Jeg har alt snakket om serien jeg gleder meg aller mest til, i min bloggpost om 1800-tallet. Dracula har Jonathan Rhys Meyers i hovedrollen, og bare av den grunn ser jeg gjerne traileren enda en gang:



En annen skrekk-klassiker, Sleepy Hollow, er inspirasjonen bak den nye TV - serien med samme navn. En hodeløs mann på hest begår flere drap, og politiet er maktesløse. Serien hadde premiere i forrige uke:



ABC har tatt for seg en annen klassiker, Alice i eventyrland, som inspirasjon for sin nye serie Once Upon a Time in Wonderland. Denne serien er en spin-off av den populære Once Upon a Time, og kommer til amerikanske TV - skjermer 10. oktober:



Jason Motts The Returned var en av de store romanene på Book Expo America tidligere i år. Boken kom ut i august, og blir også TV - serie på ABC med tittelen Resurrection denne høsten: 



Ungdommene skal forhåpentligvis benke seg foran fjernsynet til CWs nyeste serie The 100. Denne serien er basert på den dystopiske romanen ved samme navn, skrevet av Kass Morgan:



NBC har tatt for seg Nick Hornbys populære roman About a Boy som utgangspunkt for sin nye serie ved samme navn:


Hvilken serie har du mest lyst til å se?





Labels: , , , , , , , , ,