Skrekk og dystopi på påskeprogrammet

Oppdateringene på denne bloggen er få for tiden, og det har sin naturlige forklaring i at jeg fortsatt er ganske travel. I påsken er jeg litt her og der, og jeg putter inn en bok innimellom. Det kommer nok noen anmeldelser etter hvert, men jeg har for tiden mer enn nok med å skrive på bokserien min, øvelseskjøre og trene til Sentrumsløpet, som er neste helg. Det blir mitt første løp noensinne, og jeg grugleder meg. Er du en løpende bokelsker, har du garantert fått med deg bloggen til Moshonista. Og hvis ikke, så bør du sjekke den ut sporenstreks. Her er det leselyst og løpeinspirasjon i skjønn forening.

En av bøkene jeg leser for tiden er The Three av Sara Lotz. Den har utgivelse på engelsk i mai i år, og er spådd å bli en internasjonal blockbuster. Rettighetene er solgt til et tjuetalls land allerede:
Det handler kort fortalt om fire fly som krasjer til samme tid på samme dag. Bare tre personer overlever. Alle er barn, og noen tror de bebuder verdens undergang ...





Jeg har også startet på denne boken:
Den har et av bokvårens vakreste omslag, synes jeg.

Hvis det blir tid, så kan det hende jeg går for litt tradisjonell krim også. Jeg er halvveis i gang med den første boken til Michael Connolly, om Harry Bosch, og det spørs om ikke Sønnen av Jo Nesbø også må leses snart. Den kjøpte jeg da han deltok på bokbad på Litteraturhuset i mars. I tillegg har jeg fått helt dilla på Game of Thrones for tiden, og er godt i gang med sesong 2, både på BluRay og i boks form.

God påske, alle sammen.


Labels: , , , , , , , , , , , , , , ,