Et lite livstegn

Høsten har passert i rekordfart, og bloggen har blitt temmelig stemoderlig behandlet. Hovedfokuset mitt har vært på skrivingen av min egen bokserie og andre prosjekter. Jeg leser fortsatt bøker, selv om kvantiteten har blitt kraftig redusert fra foregående år, og jeg har vært nødt til å gjøre knallharde prioriteringer rundt hvilke titler jeg ønsker å bruke tiden min på.


Norske, aktuelle utgivelser prioriteres først. Om litt over to måneder er det januar 2015, og vi åpner for nominasjonene til neste bokbloggerpris. Jeg ønsker å ha lest et bredt utvalg titler før jeg sender inn mine favoritter. Det som gjør meg skikkelig glad er å følge utviklingen i bokbloggermiljøet denne høsten. Det leses norske utgivelser som aldri før, faktisk er hovedvekten av det som omtales og skrives om blant norske bokbloggere aktuelle bøker av norske forfattere. Flere velger også bredere, lyrikk får blant annet mye større plass enn tidligere. Sånne ting gjør meg skikkelig stolt, og jeg gleder meg til å se hva som vil skje med prisen og bokbloggernes lesevaner i fremtiden.

Denne uken tar jeg med meg en bunke norske titler og laptop, og setter meg i lese-og skriveisolat på familiehytten. Innimellom fjellturer, fri dikting og lesing foran peisen håper jeg også å få skrevet et par blogginnlegg igjen. Det er flere bøker jeg har lest og som jeg ønsker å omtale.

Gleder meg til å gå en slik tur igjen snart.

Jeg blir forøvrig veldig glad for å se at dere, faste lesere klikker innom og kikker etter nye innlegg selv om jeg ikke har vært så aktiv i det siste. Det gir inspirasjon. Hvis dere følger meg på instagram, legger jeg ut bilder jevnlig der, og der kan du også få boktips.

Ha en super leseuke alle sammen.


Labels: , , , , , , ,