Godt nytt leseår

Da er 2014 ugjenkallelig over, og vi er godt i gang med 2015 allerede. I fjor ble det et litt amputert leseår for mitt vedkommende, og lesemålene jeg hadde satt opp ble ikke realisert. I år skal jeg derfor, klok av skade, ikke ha noen spesielle lesemål. Jeg skal riktignok fortsatt ha fokus på å lese norsk litteratur, men jeg tallfester ikke målet. I tillegg skal jeg forsøke å lese mer fra egne hyller, og mer sakprosa. 

Et annet viktig fokusområde er å ha et litt mer avslappet forhold til bloggen. Jeg har tidligere brukt tid på å skrive grundige og lange anmeldelser og omtaler av bøkene jeg har lest, noe som har ført til at jeg i travle perioder ikke har fått anledning til å skrive om fullførte bøker. I år skal jeg derfor legge vekk perfeksjonismen i omtalene, og heller ha flere og kortere omtaler. Jeg leser så mange gode bøker som fortjener og snakkes om, og da er en kort omtale bedre enn ingen omtale. Og jeg skal ha flere korte mobilblogger. 

Jeg starter leseåret med å forberede meg til å nominere til Bokbloggerprisen. Jeg har et par titler jeg skal få lest innen fristen går ut 7. januar. Akkurat nå leser jeg "Den største forbrytelsen" av Marte Michelet. 

Godt nytt leseår alle sammen.