Circus of the Damned av Laurell K. Hamilton.

Anita Blake er en attraktiv kvinne, så attraktiv at to sterke vampyrer kjemper om å gjøre henne til sin menneskelige tjener. Alejandro er mørk og farlig, med Anita som sin menneskelige tjener vil han bli ennå farligere. Men Jean Claude har alt gitt Anita de to første merkene hun trenger for å bli hans tjener, bare de resterende gjenstår - men da må Anita gi sin tilslutning.



Den tredje boken i serien om Anita Blake holder seg godt innenfor det som har fremkommet i de to andre bøkene. Her er det overnaturlig kriminalitet, mystikk og svart humor i lange baner. Jeg synes Anita Blake er et skikkelig råskinn av en dame, og gleder meg til å følge henne videre i de neste bøkene i serien. Når jeg tenker meg om, tror jeg at jeg skal gi meg i kast med nummer fire, "The Lunatic Cafe", allerede i kveld.

Labels: , , ,