Lesedagbøker

Jeg har de siste årene vært opptatt av å logge lesingen min, både for å holde oversikt over hva jeg leser og for å kunne gå tilbake og lese hva jeg syntes om bøkene i etterkant. Jeg logger bøkene i word-dokumenter på pc' en, ved siden av her i bloggen. I en liten notis i magasinet Bok og Samfunn fant jeg imidlertid ut at det er et eget univers der ute for sånne som meg, som elsker å katalogisere - nemlig lesedagbøker. Det finnes et vell av varianter på engelsk, og noen på svensk. Capris fører flere av dem.

Jeg søkte litt på nett og endte opp med to stykker som jeg nylig fikk i posten :


De er mye mindre enn de ser ut på bildet, 18x14 centimeter. Favoritten min er forløpig den svenske, men jeg må få sett litt mer på dem. Det eneste ankepunktet jeg har til bøkene, er at de virker å ha for få sider. Synes uansett det er vel verdt å føre bokloggen min mellom to permer.

Har du noen lesedagbøker du bruker og vil anbefale?

Labels: