Sagaen om Isfolket blir TV - serie!

Bloggen bokmerker.org var det første stedet jeg leste denne spennende nyheten. Og for en spennende nyhet det er! Et islandsk filmselskap, Pegasus Pictures, ønsker å spille inn en serie basert på alle de 47 bøkene av Isfolket og de ser for seg at det skal bli totalt 200 episoder.Regissøren på prosjektet er Garun Danielsdottir.

NRK har skrevet om dette og det samme har Aftenposten.

Selv har jeg lest hele serien syv ganger og det er få bøker som har fengslet meg slik som det Sandemo sine har gjort. På arrangementet på Litteraturhuset nå nylig, viste Sandemo at også hun som person makter å fascinere, og jeg ser veldig frem til biografien hennes kommer i høst.

Og nå har jeg altså enda mer å glede meg til. Jeg krysser fingrene for at dette prosjektet går i orden og vi endelig kan få alle bøkene festet til filmrullene. Det vil bli helt fantastisk tror jeg, om man også tenker på den historiske læreverdien som ligger i dette prosjektet, tatt i betraktning at Sandemo har vært igjennom svært mange historiske epoker i serien. 


Her er forøvrig min favorittkarakter i Isfolket:

Labels: , ,