Les en debutant 2011 - Bli med på leseutfordring.


2010 er slutt og 2011 har så vidt startet, og noen har allerede begynt å tenke på hvilke bøker de har lyst til å lese dette året. Hvorfor ikke velge en bok av en debutant? Her er mer informasjon om leseutfordringen jeg har snakket litt om tidligere her på bloggen:

I 2011 starter jeg altså en ny spalte / leseutfordring her på Bokelskerinnen. Den heter kort og godt Les en debutant 2011 og alle kan være med. Det hele er så enkelt som at du bestemmer deg for at du i 2011 vil lese minst 6 bøker, hvorav alle må være skrevet av en debutant. Det skal være en bok skrevet av en norsk forfatter innen enten lyrikk, krim, novellesamlinger, skjønnlitteratur eller barne - og ungdomsbok. Boken må være utgitt i 2010 eller 2011.

Hver måned vil jeg ha et eget innlegg her på bloggen hvor du kan linke opp dine anmeldelser den måneden,  alle som har anmeldt en debutant den måneden er også med i trekningen av en bokpremie. Du trenger ikke å være blogger for å delta i denne leseutfordringen. Du kan twitre om boken, men husk da på å bruke #LesEnDebutant som stikkord. Du kan også sende meg noen linjer på epost om boken eller bøkene du har lest, da er du også med i trekningen av den månedlige premien.

Du kan når som helst trekke deg fra leseutfordringen, men de som er med gjennom hele året og fullfører lesingen av minst 6 bøker skrevet av norske debutanter er med i trekningen av en flott premie på slutten av året. Hva det blir skal jeg komme tilbake til.

Hvis du vil ha lesetips om debutanter utgitt i 2010 og 2011, kan du sjekke denne posten. Den oppdateres kontinuerlig. 

Hvorfor gjør jeg så dette? Jo, fordi jeg vil skape noe som knytter oss bloggere og lesere enda tettere sammen og som samtidig er med på å løfte frem debutanter.Selv leste jeg 6 debutanter i fjor,og oppdaget flere forfatterskap jeg vil følge videre. I år satser jeg på minst 12 stykker.

Ha et godt leseår alle sammen. Månedens premie og post hvor du kan linke opp dine anmeldelser kommer i morgen.


Disclaimer: Denne leseutfordringen er min egen ide, basert på en liknende utfordring som den amerikanske bloggeren The Story Siren gjennomfører. Ingen forlag har kontaktet meg med forespørsel om å gjøre dette. Når det gjelder de månedlige premiene vil de av og til være sponset av meg og av og til av et forlag. Jeg har selv kontaktet forlagene dette gjelder med forespørsel om de ønsket å bidra.  De har ikke kontaktet meg.

Jeg er ikke en del av noe affiliate program, og tjener ingen penger på at du trykker på linkene til bøkene i oversikten over debutanter eller i andre linker, og tjener heller ingen andre penger på å arrangere denne leseutfordringen. Min eneste grunn for å gjøre dette er rett og slett for å få flest mulig til å lese flere debutanter.