Smakebit på søndag #48: Jenta med ballongen

Da er det søndag og klart for en ny runde med smakebiter. Som alltid arrangeres denne spalten av Mari ved Flukten fra virkeligheten, og det hele går ut på at man deler noen linjer fra en bok man leser nå.

Min smakebit i dag er hentet fra boken Jenta med ballongen av Merete Junker:
 -Hjelp meg, roper hun, men ballongen kommer ikke. Den røde ballongen daler sakte ned mot skogbunnen. Som om den legger seg for å hvile. Hun hører en kvist som knekker et sted bak hodet hennes. Ambulansefolkene allerede? Nei, en jogger? -Hjelp, hikster hun.
Jeg har gått på jakt i bokhyllene mine, som et ledd i årets mål om å lese flere av bøkene som jeg allerede har stående på vent her hjemme. Denne boken kjøpte jeg da den først utkom i 2008, men jeg fikk aldri startet på den. Det har jeg gjort noe med nå og jeg koser meg med boken. Den er en skikkelig sidevender. Jeg startet å lese den på toget, og i løpet av turen på drøyt femti minutter hadde jeg lest omlag femti sider. Er veldig glad for at jeg har oppfølgeren Tvillingen i bokhyllen også.

Junker er akkurat kommet ut med sin krimbok nummer tre, Pumasommer, og den fikk strålende kritikk i Varden denne helgen. Gleder meg til å lese mer av denne krimforfatteren.

Vil du være med på Smakebit på søndag?

* Åpne boken du leser i nå og finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din (vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet hos Mari.

* Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til innlegget hos Mari, og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten hos henne.

God søndag!

Labels: , , , , , ,