Krimuker på Bokelskerinnen

Påsken er for mange synonymt med lesing av krim - og spenningslitteratur, et fenomen som har eksistert her i landet i over åtti år. Forlagene kjenner godt til nordmenns tørst etter krim i påsken, og gir ut et stort antall krimbøker i månedene før.


Hvis du enda ikke har bestemt deg for hva du skal lese denne påsken, bør du følge med her på Bokelskerinnen i de kommende ukene før påskeroen senker seg. Krim - og spenningsforfattere fra inn - og utland kommer på besøk på bloggen for å fortelle deg om sine aktuelle bøker, og for å anbefale sine krimfavoritter. Jeg har valgt å fokusere på forfattere som enda ikke har besøk bloggen min. Det hele starter i morgen, søndag 18. mars.


Det blir heller ikke bare møter med aktuelle krim - og spenningsforfattere, men også en konkurranse. To heldige vinnere får en bokpakke hver bestående av noen av vårens aktuelle krimromaner, blant annet bøker fra noen av forfatterne som er innom bloggen min i disse ukene, samt boken Blodig Alvor som tar for seg krimsjangerens historiske utvikling. Sistnevnte er sponset av meg, resten er sponset av de respektive forlagene på forespørsel.


For å kunne delta i konkurransen må du følge med på intervjuene her på bloggen. Under flere av intervjuene vil det stå et spørsmål relatert til det forfatteren har snakket om. Ta vare på svarene. Siste spørsmål vil komme onsdag 28. mars, og når du tror du har svar på alle sender du dem inn til bokelskerinnen@gmail.com. Innsendingsfristen er torsdag 29. mars klokken 12.00. Vinneren annonseres samme kveld, og jeg skal gjøre det jeg kan for at vinnerne får bøkene til påske. Alle som vil kan delta.





Labels: