Smakebit på søndag #29: Giftstrøm

Smakebit på søndag er en fast spalte som organiseres av Ladybug på Flukten fra Virkeligheten. Her deler vi noen setninger fra en bok vi for eksempel leser nå.

Min smakebit denne uken er hentet fra boken Giftstrøm, av Eystein Hanssen:

Otto Kamperud husket ikke hvor mange ganger tidligere han hadde truffet mannen som kom gående mot ham på den røde, støvete stien som buktet seg som en gyllen slange gjennom det frodige sørsudanske landskapet. Disiciple kom alltid til fots. Otto hadde aldri sett ham benytte kjøretøyer, ikke engang en sykkel, og aldri sett ham bære skytevåpen. Kun macheten.

Norsk krim er noe av det jeg liker aller best og lese, og Eystein Hanssen var et spennende nytt bekjentskap under bokhøsten i fjor. Jeg ble kjempeglad da jeg forsto at han skulle komme med en oppfølger allerede i år, og enda mer glad da jeg fikk mulighet til å lese boken litt på forskudd. Noe av det jeg liker med Hanssen, er at han gjør så god research om det han skriver om - det var tydelig i den første boken, men enda mer tydelig i denne boken. Giftstrøm utkommer på tirsdag, og jeg kommer også med min anmeldelse til uken. (Jeg har fått lov av forlaget til å sitere en smakebit fra boken).

Hva leser du for øyeblikket?

Labels: , , ,