Mars - Oppsummering

Mars har vært en relativ ok måned når det kommer til mine bokkjøp. Jeg startet riktignok måneden med å kjøpe flere bøker, men de ble kjøpt den 1.mars og i og med at februar måned bare var på 29. dager kan man med litt velvilje si at kjøpsbegrensningene mine kun gjelder måneder med 30 eller 31 dager, og ergo brøt jeg alle barrierer i februar, men ikke i mars. Fra 2.mars og til 31. mars synes jeg faktisk at jeg har vært riktig så flink. Da har jeg bare kjøpt fem bøker, en mer enn jeg har anledning til.

De rene fakta er at jeg kjøpte disse bøkene:

Lars Kepler: Ildvitnet (Kjøpt under krimfestivalen)
Jeg var ikke veldig begeistret for første bok av disse forfatterne, men jeg ble nysgjerrig på denne både pga innhold og hva folk har sagt om den. Jeg bestemte meg derfor for å gi forfatterne en ny sjanse.

Antologi: Årets påskekrim
(Kjøpt under krimfestivalen)
Jeg liker novellesamlinger, og i denne er det noveller skrevet av mange forfattere jeg har sans for.

John Ajvide Lindqvist: La de gamle drømmene dø (Kjøpt under krimfestivalen)
En av mine favorittforfattere, og derfor måtte jeg ha denne boken til samlingen min til tross for at jeg også har den på svensk.

Ingrid Marie Treborg: Flink pike (Kjøpt under krimfestivalen)
Handler om kvinnen bak bloggen flinkepiker.org. Jeg kjøper ofte bøker som har en kontroversiell/spesiell bakgrunnshistorie, som denne. 

Kathleen Grissom: Tilbake til Tall Oaks
(Kjøpt under krimfestivalen)
Jeg var veldig begeistret for denne boken da jeg leste den på engelsk i fjor, og siden den norske utgaven har et utrolig vakkert omslag samt at jeg har blitt sitert på baksiden måtte jeg bare ha den.

Vanessa Diffenbaugh: Blomstenes hemmelige språk
Flere bloggere er sitert på opplag 2 av denne boken, blant annet meg, derfor måtte jeg kjøpe et eksemplar.

Jilliane Hoffman: Last Witness
Denne kjøpte jeg på superbillig salg, er fortsatt halvveis i hennes første krim - ikke fordi jeg synes den er dårlig, mer ift hva slags lesehumør jeg har vært i. Jeg vil gjerne lese denne senere.

Helge K. Fauskanger: Skrinet
Jeg ble veldig nysgjerrig på denne boken etter at jeg leste om den og senere intervjuet forfatteren her på bloggen. Den ble derfor med meg hjem fra bokhandelen sist.

Charlaine Harris: Dødens time (True Blood 11)
Jeg har alle de tidligere bøkene i denne serien, så derfor måtte jeg også ha denne til samlingen min.


Jeg har også fått noen bøker som jeg hadde forhåndsbestilt tidligere, men de teller altså ikke. Flere anmeldereksemplarer har også funnet veien til lesebunken min, men de teller heller ikke. Er veldig stolt over at jeg har vært så flink med hensyn til å ikke bestille bøker på nett. Det er ofte her jeg har gått på en smell tidligere. Jeg håper den standhaftigheten fortsetter.

Av bøker har jeg lest 9 stykker, ikke noen dårlig lesemåned dette heller. Jeg ligger fortsatt litt etter på anmeldelsene mine, og skal forsøke å poste endel av dem de neste ukene. Jeg tar trolig noen dager påskeferie i slutten av denne uken, og er ikke sikker på om jeg kommer til å programmere inn innlegg til den tiden eller ikke. Påsken skal tilbringes hjemme med manusjobbing, men det blir også litt tid til fornøyelser. På langfredag har vi billetter til Dødslekene, og jeg gleder meg veldig. Jeg har spart den siste boken i serien til filmen skulle bli lansert, regner med jeg vil ha veldig lyst til å lese mer om Katniss etter at filmen er sett og da har jeg den boken å glede meg til.

Ønsker dere alle en fin påskemåned. Det er fortsatt noen innlegg igjen ifm krimukene mine, så jeg håper dere fortsetter å klikke inn på bloggen min de neste dagene også.

Labels: , , , , , , , , , ,