Nytt i bokhyllen (6)

Uken som har vært har bydd på mange pakker i postkassen:

Det meste er pensumbøker til litteraturstudiene i høst, blant dem er det flere bøker jeg har høye forventninger til:

Maggie Stiefvater: Shiver og Linger. 
Jeg har hørt så mye bra om disse bøkene. I det internasjonale bokbloggermiljøet er svært mange begeistret for dem. Christine på Christine Leser har anbefalt dem varmt, så jeg måtte bare ha dem.

Fjodor Dostojevskij: Forbrytelse og straff
Dostojevskij trenger neppe noen utførlig introduksjon. Denne boken står på pensum til neste år, men jeg var nysgjerrig på den allerede nå. Jeg begynte å bla i den da den kom i postkassen, og før jeg visste ordet av det hadde jeg lest ti sider. Gleder meg veldig til å lese mer i den.

Tom Egeland: Fedrenes Løgner
De som har fulgt med på bloggen min har fått med seg at jeg er veldig glad i Egelands forfatterskap og at jeg har gledet meg veldig til denne boken. I helgen kom den endelig i postkassen min, og jeg skal kaste meg over den med en gang jeg er ferdig med "Morgen i Jenin". Egelands bøker pleier å være ubeskrivelig vanskelige å legge fra seg når man først har begynt med dem og de oser av fortellerglede.
Egeland ble forøvrig intervjuet på bloggen min i helgen. Det intervjuet kan du lese her.

Ha en fin leseuke alle sammen :)

Labels: , , , , ,